De 5 meest gemaakte website fouten

Mij wordt regelmatig gevraagd wat het belangrijkste is voor een website.

Er is maar 1 antwoord daarop.

Ontwerp.

Een goed ontwerp is meer dan mooie pixels en plaatjes. Het is communicatie, geloofwaardigheid en conversie. Een goed ontwerp van een website schept de verwacht van een potentiële klant over hij of zij behandeld gaat worden. Het is een kijkje in de kwaliteit van je producten en hoe de ervaring is. Maar een ontwerp moet er niet alleen goed uitzien, maar ook slim en intuïtief zijn.

Een heleboel ondernemers hebben een goede website en over het algemeen worden de websites steeds beter, maar hier zijn een aantal algemene dingen waar we vaak de mist mee ingaan.

1. De bezoeker van je website weet niet wat je doet

Als een bezoeker niet binnen 5 seconden weet wat je doet, ben je hem of haar kwijt. Je hoeft niet alles meteen tot in details uit te leggen maar je moet zeker weten dat de bezoekers meteen het algemene concept te pakken hebben.

Dus, weten mensen wat jij doet binnen 5 seconden? En is het binnen 5 seconden duidelijk hoe jij anders bent dan je concurrent?

2. Je houdt je bezoekers niet vast

Mensen naar je site krijgen is een onderdeel van de marketing formule, maar deze leads vasthouden en ervoor zorgen dat ze blijven terugkomen is de volgende stap. Hiervoor moet je een aantal dingen op je site zetten. Als je op mijn site kijkt zie je bijvoorbeeld een Facebook- en Twitterknop bovenin. Maar ook bij mijn blog heb ik deelknoppen staan.

Ik bied ook verschillende mogelijkheden om je in te schrijven. Meteen bovenin, maar ook verder op de pagina en soms een pop-up. Het is niet belangrijk hoeveel mensen er naar je site komen, maar hoeveel mensen je vasthoudt, die morgen weer terugkomen.

Dus, zorg jij voor social media volgers en e-mail volgers?

3. Je vergat een beginpuntScreen Shot 12-04-15 at 11.16 AM

Om een klant te krijgen vereist kleine stapjes voordat ze echt bij je kopen of klant worden. Marketeers noemen dit een trechter.
Je begint met een duidelijk beginpunt op je website waar je informatie weggeeft. Hier kun je ook e-mailadressen verzamelen.

Dus, heb jij al een marketing trechter? Heb je een duidelijk beginpunt op je website?

4. Je verbergt je contact informatie

Als je je contact informatie verbergt krijgen potentiële bezoekers twee signalen. De eerste is dat er geen echt persoon achter de website zit.
Als dit is wat je wil uitstralen, dan is dit prima. Ik vermoed dat dit echter niet zo is.
Het tweede signaal is dat je niet lastig gevallen wilt worden met vragen van potentiële klanten en klanten.
Allebei zijn dit geen positieve signalen.

Dus, ben jij bereikbaar?

5. Website niet bruikbaar op mobielResponsive design

Responsive design bestaat al een paar jaar. Toch zijn er nog zo veel websites die niet goed te bekijken zijn op een mobiel.
Ongelooflijk, maar vaak wordt er niet over nagedacht.
Weet je dat meer dan de helft van de zoekopdrachten in Google op een mobiel worden uitgevoerd?
En dat Google jouw website beter laat scoren als deze geschikt is voor mobiel.
Check snel maar even of jouw site wel geschikt is voor mobiel: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

En? Hoe staat het met jouw site?

 

 

Het bericht De 5 meest gemaakte website fouten verscheen eerst op the ICT girl.

Geplaatst in blogm, Websitestress.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *