Content Marketing

Content Marketing

91% van de B2B marketing gebruikt reeds content marketing. Ben jij die 9% van de B2B die er nog geen gebruik van maakt? En wat is content marketing juist?

Content Marketing

Inhoud marketing

De letterlijke vertaling van content marketing is inhoud marketing. Maar over welke inhoud hebben we het dan?
Content marketing is de marketing die media en informatie creëert en deelt op regelmatige basis met als doel klanten aan te trekken en te behouden. Deze ‘content’ varieert van nieuws en video’s tot een ‘witboek’ (white paper), e-books, informatieve illustraties (infographics), casestudies, handleidingen, foto’s en zelfs bijvoorbeeld een dialoog voor een telefoongesprek. Zo kunnen we nog tal van vormen opsommen.

Leads genereren of jouw imago opfrissen?

Content marketing helpt je om leads te genereren en jouw imago te handhaven of te verbeteren. Jij biedt aan jouw klanten informatie met dit doel voor ogen. Daarom is het belangrijk met kwalitatieve, betrouwbare en relevante content uit te pakken natuurlijk. Content Marketing wordt trouwens steeds populairder, gewoon omdat het werkt.

Enkele tips om maximaal rendement te halen uit jouw content marketing

  • Richt je naar jouw doelpubliek. Voor wie doe je dit?
  • Zoek gericht. Waar vind je jouw doelpubliek en waar houden ze van?
  • Wat wil je verkondigen? Wat houdt hen zoal bezig?
  • Gebruik Google Alerts om ‘buzzwords’ te rapporteren, alsook relevante termen, onderwerpen en namen die belangrijk zijn in jouw niche.
  • Wees actief in jouw community. Volg zelf een aantal blogs en lees zeker de commentaar of de feedback van anderen; hier leer je vaak het meeste uit.
  • Blijf op de hoogte van wat er allemaal gebeurt in jouw sector via de sociale media. Hootsuite is bijvoorbeeld een mooi platform om al het nieuws op te volgen en zelf te delen.

Geen tijd? Snap je er niets van?

Nu hoor ik je roepen: “Ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal te doen.”, of: “Google, sociale media, Hootsuite… Ik snap daar allemaal niets van.” Content marketing is een duurzame marketing. Vertrouwen en autoriteit bouw je langzaam op. Wees dus geduldig en laat je niet ontmoedigen. Je kunt er zelfs een expert bijhalen die het meeste werk zelfs voor jou doet! Iemand die je helpt bij het opzetten van Hootsuite of jouw sociale media. Iemand die onderzoekt wie jouw doelpubliek net is en wat of wie hen inspireert. Iemand die voor jou relevante artikels kan schrijven voor jouw nieuwsbrief of jouw blog. Heb je zelf geen ideeën? Vraag het dan aan een creatieveling. Denk bijvoorbeeld aan een copywriter die met jou meedenkt, voor jou schrijft en het voor jou allemaal online zet.

Laat iemand anders het voor jou doen

Content marketing wordt heel vaak uitbesteed. Heb je er zelf een hekel aan, zoek jezelf dan een copywriter die jouw ‘content’ voor jou creëert en ook nog eens de technische kennis heeft om deze te delen via jouw kanalen. Op regelmatige basis. Video’s, nieuwsbrieven, presentaties, noem maar op. Op die manier zorg je ervoor dat het internet -en dus ook jouw doelpubliek- jou vindt.

Laatste goede raad: kwaliteit > kwantiteit

De meeste mensen houden van regelmaat, maar als de kwaliteit er niet is, haken ze vaak al snel af. Denk maar eens aan de hoeveelheid e-mails die je krijgt en hoeveel je er werkelijk leest. Enkel als het interessant is en als we weten dat het interessant blijft, dan openen we de e-mail en lezen deze tot het einde. Repetitieve e-mails deleten we vaak zelfs zonder deze te openen. Kwaliteit > kwantiteit. Blijf jouw publiek boeien. Als je aan de slag wil met content marketing, vergeet dus zeker niet de gouden regel: er is al voldoende middelmatige content. Probeer op te vallen. Als je wilt dat mensen jou vinden, zorg dan voor zinvolle, unieke, kwalitatieve en goed doordachte content… of laat iemand het voor jou doen.

 

Heb jij een content writer nodig? Contacteer ons vrijblijvend.

Geplaatst in blogN.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *